Saturday, 23 November 2013

11:59
1
Bagaimana Cara Buat Duit dengan Blog? | Ehh!! boleh ke menjana pendapatan dengan hanya berblogging??Jawapannya ya anda memang boleh menjana pendapatan yang tetap dengan hanya berblogging. Kalau boleh bagaimana caranya? Hari ini saya akan berikan beberapa tips untuk anda menjana pendapatan hanya dengan berblogging.

Bagaimana Cara Buat Duit dengan Blog?








1)  Cara Buat Duit dengan Jual Blog


  Buat dan Jual Blog

Caranya sangat mudah bagi mereka yang mempunyai kemahiran dalam berblogging anda hanya perlu buat blog dengan niche gempak kemudian menjualnya kepada orang yang ingin membeli. contohnya saya sendiri telah menyedikan servis ini dana saya hanya akan buat blog dengan niche gempak serta  mempunyai ciri-ciri SEO friendly kemudian menjualnya kepada mereka yang berminat dan bagi saya cara ini sangat mudah serta menguntungkan sejak daripada mula berblogging saya rasa dah hampir 100 unit blog telah saya jual dan keuntungan sememangnya memuaskan.

Bagaimana Cara Buat Duit dengan Blog?


Bagaimana nak cari Customer Beli Blog yang kita buat?

Pepatah melayu ada berkata "hendak seribu daya tak nak seribu dalih" mudah je saya mencari customer saya hanya perlu buat satu blog dan postkan beberapa entry yang menarik kemudian tunggu google index kan blog saya kemudian saya akan postkan iklan di group-group facebook yang mempunyai client yang mempunyai minat dalam berblogging contohnya group jual beli website dan sebagainya. Jangan la kita pakai hentak jew semua group nanti penat jew hihi

2)  Cara Buat Duit dengan Sewakan Ruangan Iklan

Sewakan Ruangan Iklan

Tahukan anda dengan memberikan ruang untuk disewa sememangnya mendapat sambut yang amat mengalakan dikalangan rakyat malaysia. Jadi jika anda mempunyai blog yang kuat traffiknya anda mampu mendapat RM100 hingga RM400 untuk satu-satu ruangan iklan. Tetapi tidaklah semudah yang anda sangka untuk membuka ruangan sewaan iklan di blog anda blog anda haruslah mempunyai traffik yang tinggi dan rank yang baik barulah customer akan menyewa ruangan iklan di blog anda.

Bagaimana Cara Buat Duit dengan Blog?


Bagaimana cara nak naikkan TRAFFIC dan RANK Blog?

Untuk menjawab soalan ini sememangnya memerlukan satu topik khas untuk saya terangkan dengan jelas tetapi saya akan singkatkan beberapa cara untuk anda dapatkan traffic dan naikkan rank di blog anda
  1. Buat cerita menarik
  2. Ping kelaman ping seperti ping busuk,blogr,ohblog dan sebagainya
  3. Sewa fanpage yang besar dan promote blog anda
  4. Group walking
rasanya empat cukup untuk berikan anda ideal cara untuk dapatkan traffic dan rank

3)  Cara Buat Duit dengan Monitize Blog 

Buat blog & monitize

Hampir sama dengan no 2 tetapi yang ini anda harus memilih company advertising yang boleh memberikan duit kepada anda dengan mempamerkan iklan mereka di blog anda dan ciri-cirinya blog anda sama seperti no 2 perlukan traffic yang ditinggi dan rank yang baik.


Bagaimana Cara Buat Duit dengan Blog?



Rasanya setakat ini dulu tutorial yang saya berikan dan sebarang kesilapan harap di maafkan jika ada typo atau ayat yang kurang faham harap anda tolong fahamkan jika ada masalah boleh tinggalkan comment dan jika anda tanya siapa saya untuk ajar anda semua ini saya hanya orang biasa yang telah lama berada dalam arena berblogging ini dan Alhamdulillah setakat ini pendapat saya boleh mencecah RM3000 sebulan hanya mengunakan cara no 3 nak saya buktikan tak pe lain kali saya buktikan : D


1 comments:

  1. Tips terbaik !!
    Kami menjemput semua blogger Ping di PingBlog.Net,Skrip agregator terkini dengan ping sangat mudah kerana auto description dan juga auto image.Artikel anda akan dipost pada twitter dan 294 fanpage serta group facebook.Kualiti Backlink,dan highkan rank blog anda

    ReplyDelete